English teaching

We cannot teaching English language in the car driving.
 

Aktuális fórum témák

A Hajdúring K. K. Alapítvány Fórumot indít balesetmegelőzés, biztonságos közlekedés, illetve a közlekedési morál javítása érdekében.

Várjuk építő hozzászólásaikat, javaslataikat!

Kresz Teszt toplista

A közlekedés különleges helyzetei II.
1.Andrési Gábor100%
2.Balázs Ildikó100%
3.Balogh Dániel Tamás100%
4.cseresznye eszter100%
5.Deák Viktória100%
6.Gellén Rita100%
7.Halmai Bianka100%
8.Holba Vanessza100%
9.huszár mária100%
10.klupta roland100%
11.kovács józsef100%
12.kuruczné100%
13.Nagy Dávid István100%
14.Oláh Patrícia100%
15.Rácz Olivér100%
16.Rózsa Andrea100%
17.Stefán Vivien100%
18.Szatmári Zsanett100%
19.Szijgyártó Angéla100%
20.Szilágyi Gabriella100%
21.Szincsák Józsefné100%
22.Takácsné Tréki Mária100%
23.Varga Nikolett100%
24.Varga Sándor100%
25.Balázs Ildikó90%
26.Bundik zoltán90%
27.Halmai Bianka90%
28.Hartingerné Varga Klára90%
29.Holba Vanessza90%
30.Jarola Judit90%
31.Kerekes Zoltánné90%
32.kuruczné90%
33.Lóczi Gábor90%
34.Miklovits László Attila90%
35.Miskolczi Klára90%
36.Novák Beáta90%
37.Rácz Norbert90%
38.Szabó Anita90%
39.Szabó Attila90%
40.Szurkos Nóra90%
41.Takács Tamás90%
42.Tóth Nikolett90%
43.Üvegesné Laczikó Hajnalka90%
44.Varga Sándor90%
45.Andrési Gábor90%
46.Czeglédi Anita90%
47.Dudás Viktor90%
48.Eszes Norbert90%
49.Fogarasi Anita90%
50.Gombosné Pásti Timea90%
51.Holba Vanessza90%
52.Kanalas Erika90%
53.Nagy Rita90%
54.Nyéki Balázs90%
55.Seres Dávid Sándor90%
56.soltész dezső90%
57.Soós István90%
58.Szabó Anita90%
59.Szilágyi Balázs90%
60.Szilágyi Gabriella90%
61.Szobonya Bianka90%
62.Takács Kata90%
63.Tóth Izabella90%
64.Ujj Dávid90%
65.Balogh Hajnalka80%
66.Balogh Marianna80%
67.Busák Zoltán80%
68.Füleki Tünde80%
69.Kovacs lajos80%
70.Kóródi Alexandra80%
71.László Krisztián Manó80%
72.Lévai Lajosné80%
73.Nagy Veronika80%
74.Pálóczi Nikolett80%
75.Rézűves Zoltán Zsilt80%
76.Szilágyi Tamás80%
77.Tóth Izabella80%
78.Varga Gábor80%
79.Horváthné Szabó Anikó70%
80.Iglodi Sándor70%
81.Koroknai Sándor Viktor70%
82.kovács józsef70%
83.Kovács krisztián70%
84.Németh Norbert70%
85.Oláh Brigitta70%
86.Szabó Anna Panna70%
87.Szeip Attila70%
88.Szilágyi Krisztina70%
89.Zoványi Péter70%
90.Balogh Marianna60%
91.Barna Szilvia60%
92.Béres Alexandra60%
93.Dalmi Zsombor60%
94.Deák Viktória60%
95.Jeges Tibor60%
96.Kardos Gyula60%
97.Kovacs lajos60%
98.lázók krisztofer60%
99.Molnár Anita60%

Hírlevél

Iratkozzon fel hírlevelünkre e-mail címe megadásával

 
 

Partnereink


E-Educatio Zrt.
 
Leállósáv
Az Állami Autópálya Kezelő Zrt. közleménye 
2011-02-11 16:55 | GI
Van Magyarországon 5 négyzetkilométernyi terület, ahol a túlélési esély mindössze 20 perc – ez a nyitómondata annak a kampánynak, melyet az Állami Autópálya Kezelő Zrt. hirdetett meg a leállósávon történő balesetek megelőzéséért.
Nagyszabású közlekedésbiztonsági kampányt indít az ÁAK Zrt.
Leállósáv – Csak vészhelyzetben!
 
„Van Magyarországon 5 négyzetkilométernyi terület, ahol a túlélési esély mindössze 20 perc.” – Ez áll az Állami Autópálya Kezelő Zrt. legújabb kampányának középpontjában. A riasztó számadatok mögött a leállósáv veszélye, valamint a helytelen és sokszor felelőtlen használata áll. Az ÁAK Zrt. álláspontja szerint az autópályák záróvonallal leválasztott sávja több figyelmet és egy esetleges névváltoztatást is igényelne.
Az Állami Autópálya Kezelő Zrt. kiemelt feladatának tekinti, hogy a kezelésében lévő úthálózaton javuljon a közlekedésbiztonsági helyzet, csökkenjen a balesetek száma és pozitív irányba változzon a vezetési kultúra. Annak ellenére, hogy továbbra is az autópályák számítanak a legbiztonságosabb útszakaszoknak az országos közúthálózaton, az elmúlt három évben (2008-2010) az ÁAK kezelésében lévő úthálózaton 20%-kal nőtt a halálos kimenetelű balesetek száma. A tavalyi évben a legtöbb személyi sérüléssel járó baleset az M7-es autópályán történt, a legveszélyesebb időszaknak pedig az augusztus és október hónapok számítanak.
A halálos balesetek emelkedéséhez jelentős mértékben hozzájárul az is, hogy a hazai gyorsforgalmi úthálózaton a gyorshajtás, utolérés és elalvás mellett új, eddig nem jellemző baleseti típusok jelentek meg, mint például a gyalogos elütés, illetve az 2x1 sávos útszakaszokon a frontális ütközés.
A gyalogos elütések jelentős része a leállósávban történik, ahol sokszor indokolatlanul állnak meg az autósok, például utántöltik az ablakmosó folyadékot, kivesznek a csomagtartóból valamit vagy csak az út szélén végzik el szükségleteiket. Mindez amellett, hogy felelőtlen magatartás – hiszen a tragédiához az is elegendő, ha egy nagy sebességű gépjármű elsodor valakit –, a leállósávon történő megállást és várakozást a KRESZ is egyértelműen tiltja (37. § 4.).
Ugyancsak gyakori szabálysértés az a vezetői magatartásforma is, amikor torlódás esetén előzésre használják a leállósávot. Ilyenkor a fokozott balesetveszély mellett a mentő járművek (rendőrség, mentők, tűzoltóság) munkáját is hátráltatják. Mindemellett a leállósáv egyben üzemi terület is, az ÁAK Zrt., mint az útszakasz kezelője rendszeres fenntartási, karbantartási és üzemeltetési munkát (pl. fűkaszálás, takarítás, úthibák ellenőrzése) végez ezen a területen.
Az ÁAK Zrt. véleménye szerint a leállósáv helytelen használatában szerepet játszhat a megtévesztő, félreértésre okot adó elnevezés is. Ha azt például üzemi sávra vagy vészsávra „keresztelnék” át – sok európai országhoz hasonlóan –, sokkal egyértelműbb lenne az oldalsáv valódi funkciója és feladata. A kifejezés így meghatározná azt is, hogy a leállósávon csak műszaki hibás vagy figyelmeztető fényjelzését használó, forgalomellenőrzést, útfenntartást, útüzemeltetést, illetve a megkülönböztető jelzését használó mentést végző jármű haladhat és állhat meg. Az Állami Autópálya Kezelő Zrt. szakemberei évek óta szorgalmazzák a KRESZ ez irányú módosítását, és bíznak benne, hogy a névváltozás hamarosan bekövetkezhet és eléri célját.
Az ÁAK Zrt. most induló nagyszabású közlekedésbiztonsági kampányának középpontjában az említett okok miatt a leállósáv áll. Az elmúlt két évben 50 jelentős baleset történt az ÁAK kezelésében lévő gyorsforgalmi útszakaszok leállósávjain, ahol csak a tavalyi évben öten veszítették az életüket. Az értelmetlen tragédiákból egy is sok! A társaság célja óriásplakátokon, rádió- és televízió hirdetésekben, szakmai és civil fórumokon felhívni a közlekedők figyelmét a leállósáv helytelen használatára, ennek veszélyeire, valamint a helyes magatartásformákra.
Amennyiben műszaki okból elkerülhetetlen a leállósávon történő megállás, az alábbi szabályokat – a gépjárművezető és az utasok érdekében – mindenképpen be kell tartani:
1.      Az autóval teljesen le kell húzódni jobbra, az út szélére;
2.      be kell kapcsolni a vészvillogót;
3.      fel kell venni láthatósági mellényt;
4.      ki kell tenni az elakadásjelző háromszöget az autó mögött kb. 150 méterre;
5.      az utasokkal együtt a szalagkorlát mögé kell állni;
6.      és a segítség megérkezéséig végig ott kell tartózkodni!